What I cooked for Christmas

I mentioned earlier in my last post that I usually am the one who cooks dinner for my family and that I will also be the one to cook . It wasn’t easy cooking six dishes on the same day, it was really exhausting to the point that I already want to sleep and don’t want to wait until 12 midnight and not to mention some of the dishes that I cooked were a total flop. Boohoo. Next time I will cook a lot of food on the same day I’ll make sure to start early so that I won’t get pressured in cooking and I will be able to finish it on time. I was so glad because my family also helped me in preparing the food. Next time I’ll make sure to do it properly and I’ll make sure that I will practice more so that I won’t get disappointed with the food that I cooked. Good thing my Lasagna was a total hit and also my Cordon Bleu.

So what I cooked during Christmas Eve were Lasagna, Cordon Bleu, Bulgogi, Beef Steak, Garlic Buttery Shrimp, and a Strawberry Cheesecake. I wasn’t able to take some nice photos of it because my relatives were already begging to eat dinner because they said that they were already starving so I didn’t have any choice and just let them eat right away. Lol. I do have pictures but I’m still not sure on whether I should post it. Lol.

Anyway, Merry Christmas everyone and enjoy the holidays with your loved ones! πŸ™‚

Edit:

Due to consistent public demand. Lol. Kidding. Because some of you guys really wanted to see the photos of what I cooked last Christmas so I decided to just post it, although I am a little embarrassed with the quality of how I took it because it doesn’t look that good. Lol. Anyway, here are some photos of the food:

Lasagna

This is the beef Lasagna that I made, I also put three different cheese on it. This one was a hit because it was already finished in less than a day.

Cordon Bleu

This one is the Cordon Bleu that I made, and it’s not just your typical Cordon Bleu because I added a peanut butter on it and it seriously tastes so good.

Beef Steak Tagalog

This Beef Steak also tasted good but unfortunately some of the beef were chewy and it was still a bit hard. πŸ™

Bulgogi

This is a Korean Dish and I was able to achieve the taste of the Beef Bulgogi but the meat wasn’t tender and it was really chewy. πŸ™

So the photos above were the only ones that I was able to take a photo of. Anyway, what should I do with the beef in order for it to be soft and not hard to chew? AnyΒ tips?

 

(Visited 279 times, 1 visits today)

You may also like

45 Comments

  1. I am sure your family knows how much effort you put in even though it may be a flop. I would love to see photos of your dishes! Please include them to your post!

  2. Hahahaha as long as you made the effort, the flop doesn’t really matter but i think you forgot the MAIN MAIN DISH, the TURKEY hahaha
    one other thin, you should have taken photos of your family digging in, they would have gone well with the post Hahahaha

  3. You should totally post the photos! I know that pressure haha cause I’m usually not one to cook but have decided to make spaghetti bolognese for christmas dinner.

  4. As someone who has cooked for lots of people pretty often, my once advice is to prep as much as possible the day before! Chop ingredients, prepare sauces, etc etc. Anything you can do ahead of time, do it. It makes the entire process soooo much less stressful! (And I cook daily with a baby on my back, so I know all about stressful cooking hahaha)

    Adriana
    http://www.adrianathani.com

    1. Yeah, I think I should totally prepare ahead of time especially if there are a lot of dishes to cook. Wow you’ve got a strong back right there. Don’t over work yourself too much. Hahaha.

  5. Oh I envy you coz you know how to cook, huhuhu. But I also know how to cook lasagna, but this NYE we decided not to cook and just ordered take out from an Indian restaurant. Not a good sign, lol maybe our 2017 will be more takeouts.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *